torsdag 11 juni 2009

snart stickning igen

Nu börjar det bli bättre med nacke och axlar. Jag har vilat (inte stickat) ätit ipren och även lånat en spikmatta. Så nu börjar jag lite försiktigt med stickningen igen. Vad det blir ska jag fundera över men kan säga att vädret inbjuder till att sitta och sticka i soffan på kvällarna.
Det är inte lätt att ha ont i nacke och axlar, när man som jag, sitter vid en dator och jobbar hela dagarna. Men jag har börjat med att stretcha på morgonen och lite då och då under arbetstid för att hålla kroppen mjuk och varm.

Men jag är på bättringsvägen och hoppas snart få sätta igång med en stickning.

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Hoppas du kan njuta av sommaren och sticka lite nu!

Samtal från min trädgård sa...

Det kommer att bli bättre. Har bara hört gott om spikmattan.

Rosenvante sa...

Hm, du ska inte äta värktabletter så länge, inte bra alls. Har du försökt med att smörja dig med något liniment i stället. Finns många bra på apoteket. Zon, Voltaren, tigerbalsam och Aloe Vera. Prova 4 gånger om dagen och du ska se att det lättar på nån dag. Jag föredrar Aloe Vera men den luktar så man kan bara ha den när man är hemma, när jag är på jobbet använder jag Voltaren för den är luktfri.
Jag var och tittade i din favorit garnaffär när jag var i Stockholm över Pingst. Ja tittade bara, bra gjort va?
Hoppas du blir bättre nu så du kan njuta av nålarna.

Karin Berg sa...

spikmattan är super, så nu ska jag köpa en egen (lånar bara den här för att pröva =) jag har liniment också och äter värktaböetter bara i nödfall (typ om det gör rikgit ont när jag ska sova) En varm dusch brukar hjälpa ganska bra också. Och så har jag en riskudde som jag värmer i micron och lägger på axlarna och nacken. Den är jättebra och håller värmen i ett par timmar.

Sara sa...

Vad bra att du är nöjd med spikmattan. Jag saknar den lite.

Pixi sa...

Skönt att du e bättre!!! Min wiplash har kommit igen o så där i början av smärta så stickar jag ändå fast det blir fel o mycket riktigt!! Kroppen funkar inte medans hjärnan säger "Du KAn"" Vad händer ?+Jo syr ihop en bebbekofta fel så nu får jag nästan inte upp den !! Bara för att jag e så envis ,för jag KAN inte heller göra nåt när det väl sätter igång,såå typiskt!! Kram på dej =)

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share