tisdag 10 mars 2009

armledsvärmare


Idag har jag varit hemma med sjuk liten lilleman och jag har passat på att sy ihop och avsluta en del stickprojekt. För det värsta med att sticka är att sy ihop. Jag är nämligen inget vidare på att sy. Bland annat har jag sytt ihop hand och armvärmare till min dotter. Det är stickade i ett helt stycke, resår i början och slutet därimellan slätstickning. Sy ihop och spar ett hål till tummen. Superenkelt. Jag har använt mig av ett brunt bomullsgarn och rosa alpaca som jag har stickat dubbelt. Dottern är nöjd och belåten och jag tror till och med att hon sover med dem på inatt.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

OOOO va mysigt, kan längta efter de där stunderna av att få vara nära och bara ensamma tillsammans. Ta tillvara på det där för tiden går så himla fort och rätt som det är har de flyttat ut. Tror jag det att hon är glad, rosa verkar vara hennes favoritfärg och garnet är ju superskönt.

Mia stickar sa...

Så fina och det är så kul när man gör något till barnen och de verkligen uppskattar det!

Karin Berg sa...

Rosenvate; visst är det mysigt :-) och lilleman sitter bredvid mig medans jag fixar och frågar -va ä de dä? Han tycker det är jättekul. Så jag stickade ett litet pannband till honom igår så han också fick någonting.
Mia; visst är det. och klämmer jag i ngt rosa så blir dottern alltid nöjd :-)

Samtal från min trädgård sa...

Cerise eller roda är det som är poppis just nu även här i huset hos dottern.

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share