tisdag 17 februari 2009

sjalen till mamma är färdig

Nu har jag äntligen stickat färdigt sjalen åt min mamma. Jag har använt mig av lite blandade garner bla cocon och eskimå garn som är 100% ull. Jag har stickat allt tillsammans med en tråd vivaldi och använt mig av stickor 10 och det är bara rätstickning. Ca 350 gram garn har gått åt. Tofsarna är silkesgarn och jag tyckte att den ljusa färgen och garnkvalitén bröt så bra mot ullgarnerna. Jag är välldigt nöjd med resultatet och tror nog även att min mamma kommer att bli det.


4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Silkesgarnet blev hur fint som helst till tofsarna. Nyanserna av de olika garnerna gör att det nästan ser lite hemvävt ut. Den borde din mamma bli jättenöjd över. Va snabbt du fick den klar, jag är imponerad.

Handarbete/Pyssel sa...

Varm och go den ser ut!!
Mamma blir nog glad!!

Karin Berg sa...

jag tyckter också att den ser lite hemvävd ut.

Mia stickar sa...

Ser ju helhärlig och hemvävd ut. Din mamma blir säkert glad!

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share