måndag 2 februari 2009

böcker om stickning.

Jag har fått två nya böcker, den ena är stickverk med 40 enkla beskrivningar. Jag har lite svårt att följa beskrivningar utan brukar allt som oftast sticka mina egna påhitt. Men jag influeras av alla förslga och bilder.och den andra boken sköna sjalar , den blev jag så inspirerad av att jag har börjat med att sticka en stor, skön sjal till min mamma. Dock inte efter någon beskrivning i boken utan jag använder dessa mest som insperation. Jag kan varmt rekomendera böckerna till nybörjare som vill ha enkla tips och idéer om stickning och till viss del virkning.

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

De böckerna vore kanske nåt för mig, men jag har inte riktigt plats för fler böcker...

Tjusig halsprydnad du stickat!!
Antar att mottagaren blev glad :)

Garnet jag använde till min sjal är Fiffi och färgnr 511. Blev väldigt mjuk och skön.

Ha det så gott!

Samtal från min trädgård sa...

Du frågar om det räcker med grunderna för virkning för att kreéra en sjal! Det räcker mer än väl, tror jag. Jag kan inte mycket, har precis börjat. Men jag har några virkböcker, som jag kan slå i, om jag känner för det. Man virkar ju ändå ur eget huvud. Det är så himla kul.

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share