söndag 1 februari 2009

löskragen är färdig, eller vad man ska kalla den för..


I presentförpackningen

Nu är jag färdig med min svägerskas födelsedagspresent som jag påbörjade för några dagar sedan. Och tur är väll det eftersom hon fyller år idag. Jag är välldigt nöjd med resultatet och den är riktigt mjuk och skön att ha runt halsen. Jag har stickat den som en kortare halsduk och sytt ihop den i ena änden. Garnet jag använde mig av var Vivaldi och ett silkesgarn. Och jag hade stickor nr 10. Mönstret är eget och det är varvat slät med rätstickning på tvären.


Olika sätt att använda den på


Axelvärmare

ledigt ,till tex en blus eller klänning


lite mer invirat och den är ju så mjul, lätt och ledig så den är perfekt att ha på sig inomhus och snygg desssutom.



5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken bra & fin present, den borde hon bli glad för. Jag har inte tänkt på att man kan göra det så enkelt, bra tips.

Karin Berg sa...

hon blev jätteglad för presenten och ska ha den på jobbet imorgon. Så enkelt funkar :-)

Anonym sa...

Åh så mysig den såg ut!

Samtal från min trädgård sa...

Enkelt och bra, det behöver inte vara så mycket krusiduller!

Pixi sa...

Jisses sicken praktisk halsduk/axelvärmare!! AHr du nåt tips på löskrage,du vet såna som barn brukar ha ,finns ju inte att få fatt på till vuxna! Trevlig blogg du har !!! =)

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share