torsdag 26 februari 2009

Stora boken om handarbete - retro

I helgen som var, hälsade jag på min mamma. Av henne så fick jag en bok som min farmor har haft. Den heter Stora boken om Handarbete och är från 1978. Det är tips och beskrivningar om vävning, virkning, stickning, broderier och sömnad. Stickbeskrivningarna är riktigt intressanta retromönster som jag kan tänka mig att göra något av. Och eftersom det är en nybörjarbok så är det enkla beskrivningar .

den här funderar jag på att göra till mig själv.

snyggt till barnen.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Kul, jag fikar med chefens fru 3 gånger i veckan och hon visade mig i förra veckan ett häfte om gotländska stickmönster hon fått 1959 som till och med inte var helt sprättad. Hon vet inte vilken guldgruva hon sitter på. Jag ville ju ha ha ha. Om hon mot förmodan sprättar kanske jag kan få kopiera om jag har tur.

Janette Millbom sa...

du är väl med i vintagestickning.blogspot.com? :-D

/J

Karin Berg sa...

Nu hoppas jag komma med i vintagestickning :-)

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share