måndag 16 mars 2009

har börjat med marsmånads pulsvärmare

Jag är ju med i stickamera.se och pulsklubben 2009. Och igår började jag med marsmånads mönster på pulsvärmare. Mina kommer att bli rosa (för jag hittade två nystan rosa alpaca garn i lådan hemma) och prickarna kommer nog att bli turkos (mitt entrådiga nyinköpta ullgarn) Vi får se om jag hinner ändra mig när jag är framme vid prickarna. Jag har ju aldrig stickat mönstrat innan så jag tyckte att dessa var ett enkelt mönster att börja med.

5 kommentarer:

Ozzys mor sa...

Dom såg mysiga ut =)

Rosenvante sa...

Jag har också tagit mönstret, tycker de var så söta. Alpaca blir nog skönt att ha, gillar verkligen det garnet.

Anna W sa...

Jag stickar också på muddarna. Förhoppningsvis blir de klara innan aprilmånad. :o)

Karin Berg sa...

jag hoppas mina blir klara innan aprilmånad också :-) just nu känns det inte direkt så.

Samtal från min trädgård sa...

Det låter som en häftig färgkombination. Själv har jag tillsvidare avstått från allt som måste vara färdig inom en viss tid. Jag tror bara, att jag skulle känna mig stressad, men jag njuter av att läsa om alla projekt.

Blog Widget by LinkWithin
Bookmark and Share